Kackerlacksjägare

2011-12-11 - 15:13:40
Sen vi flyttat har jag blivit något av en expert på det här med att fånga kackerlackor, och med hjälp av mina kompanjoner lyckas vi även få ut dem levande så de inte sprider sin odör när de dör som signalerar till andra kackerlackor att "här finns det mat".

Det har blivit lite av ett ett tremanna projekt att få ut dem. Först skriker vi lite så att alla är med på vad som är i görningen, sen tar jag en matlåda som jag fångar odjuret under(för de är då inga små kryp), sen kommer Edvin eller Vera med ett papper och kartong som ska under så att det går att lyfta upp den, och efter det är det någon av oss som får äran att bära ut den och vinka förväl av den så långt bort från huset som möjligt! Sen bör också tilläggas att det dansas runt och även hinns med ett antal rymningar innan den är fångad och ute, men så kan jag inte annat än påstå att livet i det nya huset är spännande i alla fall...
*Matlådan som används i jakten återanvänds endast i detta syfte.
Postat av: Kerstin

Hej på Er. Det var länge sedan jag var in på bloggen, men nu har jag läst och sett många fina bilder. Vad bra och kul ni verkar ha det. Grattis till det två åren! Ni får läsa och titta på mina bilder på FB. Kram från Aupairen

2011-12-11 - 18:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!