Lite från Thailand

2012-03-31 - 09:04:44
Kan inte sticka under stolen med att vi har det otroligt bra! Nu är vi på Koh Tao, min favorit ösedan tidigare och minnet har inte spelat mig ett spratt för här är otroligt fint och mysigt. :)

Dock var det lite svårt att sova i natt.. Vi bor i en fin och stor bungalow för en billig penning och på kvällen satt vi ute på balkongen och kunde ana störningsmomentet inför natten. Det ligger en bar på andra sidan vägen som för kvällen skulle ha fest, för det första var det dålig musik och för det andra var den hög, och trots öronproppar hölls jag vaken ett bra tag efter lampan släckts (Edvin började snarka direkt). Problemet är att vi redan betalat för fyra nätter för att få rabatt så vi kan inte byta ställe då detta egentligen är en rätt lugn ö men då vi valt att bosätta oss på precis fel ställe.. Men jag hoppas att detta var en engångsföreteelse och att det ikväll är lugnare. Annars kommer jag bli en grinig kvinna pga sömnbrist i detta paradis, om nu inte Edvins tips om att trycka in öronpropparna helt (istället för bara halvvägs som jag gjort tidigare) hjälper. ;)

Innan vi åkte hit var vå på Koh Phangan och bodde på ett fint och lugnt ställe precis vid havet. Otroligt fint, och kvällen vi kom var första gången de provade att ha live musik. Vi gick ner till restaurangen efter att ha lämnat av oss väskorna på rummet för att få i oss lite middag. Det var redan mörkt och i strandbrynet brann facklor, vi satte oss vid ett bord på stranden och några meter bort vid baren stod en man och kvinna i 50+åldern och sjöng och spelade kända och okända låtar, hur bra som helst!

På Koh Phangan slappade vi vid hotellets pool (då stranden var extremt långgrund) och hyrde moppe och såg oss omkring på ön. När vi var på väg tillbaka andra dagen tog vi en avstickare på en väg bara för att se vad som fanns där och började köra tvärs över ön. Det är väldigt kuperat där och det var flera gånger som jag fick kliva av och gå upp för att moppen skulle orka sig upp över krönet. Vi sikta in oss på ett vattenfall, tyvärr hann vi bara precis fram innan det började blixtra och åska ute över havet och straxt där efter öste det ner. Vi valde att kasta oss upp på moppen igen istället för att ta skydd då vägen dit var av grus och jord, och skulle regnet pågå en längre stund skulle vi inte ta oss tillbaka i leran. Jag var livrädd men Edvin körde lugnt och fint upp och ner för kullarna i regnet. Allt gick bra och innan vi hann tillbaka till hotellet hade det slutat regna, dock hade elen gått men vem behöver el när man kan hoppa ner i poolen igen. :)
Edvin precis innan himlen öppnade sig.
Matmarknaden i Thongsala, Koh Phangan, där man kan hitta allt möjligt gott.
Middag på stranden i solnedgången i Aonang, Krabi.
Och här sitter vi nu med våra datorer efter att en brunch intagits.
Postat av: Frida Johansson

Så härliga bilder, från vad som verkar vara helt underbara stunder! Vad kul att ni upplever detta tillsammans!



Men så härligt! Koh Tao var inte mitt favvoställe, men det var verkligen fint! Jag tror det var färden dit och hem som gjorde mig skräckslagen och den galna maffiapersonen (om du kommer ihåg honom).



Kram!

2012-04-01 - 10:36:40
URL: http://fridamarianne.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha ja honom kommer jag ihåg, ligger lite i bakhuvudet när jag går runt här och ser på folk.. Är det han? Eller han? och så vidare :)



Vad har du för favoritställe? Några tips? Vi har inte så lång tid kvar iofs, men åker norrut snart så har du något där uppe att rekommendera så är det välkommet! :)

Kram

2012-04-01 - 10:50:03
Postat av: Monica

Oj, känns som ni hela tiden är i paradiset!! kanske jag måste åka på en långresa, igen, till denna del av världen?

2012-04-03 - 17:07:23
Postat av: Johanna

Ni verkar inte ha det helt fy skam! Men skulle inte ni ungdomar joinat festen istället??;-)



P.S. Det tog många år för mig också att börja trycka in öronpropparna helt i öronen. Får skylla på små hörselgångar, krävs en del fix för att få till det:) D.S.

Ha det fortsatt kanon!

2012-04-04 - 16:48:59
Postat av: Hanna

Monica, det tycker jag att du ska. Mycket fin natur och växtlighet samt havet som är helt fantastiskt, tror du skulle gilla det!



Ja Johanna man skulle kunna tro det men man blir gammal av många nya erfarenheter sägs det...eller är det tvärt om? ;) Skönt iaf att höra att jag inte är ensam med att ha missförstått de där små prylarna :)

2012-04-11 - 18:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!